2015. augusztus 30., vasárnap

A gyümölcsrizs

Ezt is valamikor augusztus havában készítettem talán a múlt héten. Az apróséf.hu weboldalon találtam egy receptet. Átmásolom ide a receptet a magam módosításaival.

A recept 4 adagra volt megadva később vettem észre, hogy ez tetszés szerint állítható. Én nekifutásból mindennek a dupláját vettem
  • 1.4 dl víz (annyit tettem bele, amennyit a rizs kívánt lényegesen több volt)
  • 3.4 dl 3,5 %-os tej
  • 1 db citrom héja
  • 150 g rizs - fehér (száraz) (lásd lentebb)
  • 100 g kristálycukor (én nádcukrot akartam belerakni de vagy nem vagy minimális került bele mert a rizs önmagában is édes volt)
  • 250 ml tejszín (30-32%-os)
  • 300 g gyümölcsök ízlés szerint (legjobb a savanykás)
Fehér rizs helyett természetesen spéci biórizst tettem bele:



Leírás

A tökéletes gyümölcsrizs recept! :) Ez gyakorlatilag egy sűrű tejberizs, amihez tejszínhabot és gyümölcsöt keverünk. Isteni desszert! :)

Elkészítés

  • A rizst és a vizet egy vastag aljú lábasba tesszük, és folyamatos kevergetés mellett, közepes hőfokon, felpuhítjuk a rizst a vízben. 
  • Mikor elforrt a rizsről a víz, ráöntjük a tejet és megsózzuk.  
  • Időnkénti kevergetés mellet addig főzzük a rizst, míg nagyjából felissza a tejet és kellően felpuhul. Nem szabad teljesen besűríteni, készre készíteni, mert akkor beton kemény lesz a végén. (Ezzel a rizstípussal lényegesen több ideig tart.)
  • Végül belekeverjük a citromhéjat, a cukrot.  (<-- mint fentebb írtam nádcukorból minimális kellett vagy el is hagyható)
  • Lefedve egy órán át hagyjuk állni. Egy óra alatt szépen fel fogja venni a rajta hagyott folyadékot, és pont tökéletes lesz az állaga.
  • Az előre jól behűtött tejszínt most verjük habbá.
  • A lehűtött, átkevert tejberizshez óvatosan, három részletben keverjük hozzá a felvert tejszínhabot. (lehet ezt is kihagyom legközelebb anélkül is fincsi volt :P )
  • Kedvünk szerint bármilyen gyümölcsöt keverhetünk hozzá. Én most málnát, áfonyát és őszibarackot tettem bele. Miután összekevertük, jót tesz neki, ha a hűtőbe tudjuk tenni fél-egy órára, hogy összeérjenek az ízek.
Íme  a végeredmény :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rizseshús

 Hozzávalók kb 4 adagra 150gr rízs fél kiló csirkemell fej vörrös hagyma fűszerek: só, bors, paprika, kakukkfű, majoranna olaj Hagyma olajon...